Новини

13.02.2014
ЕКОНОМІКА В КУЛЬТУРІ – КУЛЬТУРА В ЕКОНОМІЦІ

28 вересня – 4 жовтня 2013 р. відбувся VII міжнародний семінар-практикум «ЕКОНОМІКА В КУЛЬТУРІ – КУЛЬТУРА В ЕКОНОМІЦІ»

Організаторами виступили: Регіональний філіал Національного інституту стратегічних досліджень в м. Львові, Львівська національна академія мистецтв, Львівська комерційна академія, ГО Центр суспільних інновацій, Інститут міжнародних економічних досліджень, Запорізький інститут економіки та інформаційних технологій, ВГО «Українська асоціація економістів-міжнародників». Семінар-практикум відбувся у живописному м.Яремче Івано-Франківської обл. у туристичному комплексі «Гостинний двір «Гуцульська хата»».

Коротка інформація. Перспективи економічного і культурного розвитку будь-якої країни сучасного інтегрованого світу вимагають активізації наукових і творчих зусиль (митців, економістів, менеджерів, продюсерів тощо). Метою семінару-практикуму було:

  • використання вітчизняного та зарубіжного досвіду у сфері економіки та культури щодо розробки концепції розвитку та промоції національного мистецтва
  • вирішення проблем комерціалізації сфери культури
  • залучення наукового потенціалу з метою підвищення конкурентоздатності національної економіки та культури
  • залучення студентської молоді до дослідження та вирішення проблем активізації ринку творів мистецтва
  • поглиблення міжкультурних зв’язків у молодіжному середовищі
  • підвищення культурного рівня студентів
  • сприяння у формуванні позитивного іміджу національної економіки та культури.

Участь у семінарі-практикумі взяли: економісти, митці, студенти вищих навчальних закладів України, Республіки Молдова, Вірменії, Демократичної республіки Конго.

Програмою семінару-практикуму було передбачено теоретичний курс лекцій з менеджменту в мистецтві, бізнес-планування та організації підприємницької діяльності, мистецькі майстер-класи, виставки, культурно-туристична програма. Зокрема, доцент кафедри художнього текстилю Львівської національної академії мистецтв Зеновія Шульга прочитала лекцію стосовно національних сувенірів.

Як зазначила З.Шульга, національні сувеніри повинні не лише маркувати кожну країну, але й разом з тим бути джерелом творчості для нових поколінь. Ринок сувенірної продукції, як було наголошено доповідачем, не можна передавати у руки чужоземців, оскільки у такому випадку втрачається національна ідентичність кожного народу.

Представники підприємницьких кіл Запоріжжя Володимир Митрофанов та Олександр Курбала презентували учасникам свою книгу «Кот ученый в Запорожье.

 

Сказки и уроки Хортицы» і наголосили на необхідності врахування підприємцями основ своїх правитоків, а також історичних аспектів розвитку суспільства у якому вони здійснюють бізнес-діяльність та взяття до уваги духовних аспектів цивілізаційного розвитку.

 

Кандидат економічних наук, доцент кафедри міжнародної економіки Донецького національного університету Наталія Фомічова провела із присутніми ділову гру, результатом якої стало вивчення учасниками основних аспектів поділу ринку у сучасних умовах глобалізованої фінансово-економічної системи.

Викладач дитячої школи народних мистецтв Леся Мандрика прочитала лекцію стосовно азів традиційної іконографії і наголосила на необхідності врахування духовної компоненти під час ведення будь якого виду підприємницької діяльності.

 

Доктор економічних наук, головний науковий співробітник РФ НІСД у м.Львові Марія Флейчук презентувала лекцію стосовно засад маркетингу у сфері культури і звернула увагу на неприпустимості пропагування агресивних видів мистецтва, оскільки це деструктивно впливає на розвиток молодого покоління і призводить до руйнування духовних і культурних основ розвитку будь-якої нації.

 

Майстер-класи, крім вище зазначених учасників також проводили викладач дитячої школи мистецтв (м.Львів) Софія Канас та студентка національного університету «Львівська політехніка» Анна-Марія Микитишин, які вчили студентів з різних країн розписувати українську писанку, ляльку та робити мистецькі вироби з паперу.

Надзвичайно яскравим моментом у проведенні семінару став показ колекції одягу з ліжникової тканини художників з м. Коломия Івано-Франківської області (Україна) – Оксани Литвин та Ярослава Сахра, а також живопису на тканині Василя Іванчука та Ірини Шух (м. Кишинів, Республіка Молдова) та стилізованих сучасних весільних строїв Зеновії Шульги (м.Львів, Україна).

 

Культурний обмін між студентами з України, Вірменії, Демократичної республіки Конго проявився під час тематичних вечорів, коли учасники семінару презентували свої країни, міста, навчальні заклади. Підсумком бізнес-концепції проведення семінару-практикуму стала презентація стратегій просування мистецьких творів, виконаних учасниками семінару.

Міжнародний семінар-практикум завершився круглим столом, що присвячувався обговоренню проблем підвищення культурного рівня молоді, комерціалізації результатів інтелектуальної праці та міжнародного молодіжного культурного обміну.

Учасники семінару дійшли висновку, що на сучасному етапі суспільного розвитку поєднання сфери культури та підприємницької діяльності є об'єктивно необхідними. Жодна галузь економіки не може обійтися без естетичного та культурного наповнення. Разом з тим, матеріальна підтримка закладів культури, налагодження дієвих механізмів реалізації творів мистецтва, створення сприятливого середовища для творчого самовдосконалення митців має надзвичайно важливе значення у сфері поступального розвитку суспільства загалом.

    Центр суспільних інновацій
         
    Актуально   |   Про Нас   |   Контакти   |   Галерея   |   Звіти   |   Проекти